Individuální analýza barev (Jedinečná paleta barev)
Barva jako prostředek komunikace
“Porozumět barvám znamená porozumět sám sobě.”
Zamilovala jsem si výrok J. Hunta: “Barvy jsou úsměv přírody.”
S tímto úsměvem, který vzbuzuje úžas a údiv, se setkáváme stále a všude kolem sebe...Jen naše oči a naše smysly musí být otevřené. Jsem vděčná za úžasný dar silné vnímavosti barev, díky kterému mohu svým milým klientům rozkrývat svět barev, aby měli pojem o jejich velké hodnotě a síle. Barvy mne nikdy nepřestanou fascinovat. Jsou tak vznešené a přitom tak nedotknutelné…
Barvy mluví svou vlastní řečí. Naše srdce také. Pokud je tato řeč různá, vzniká rušení, nesoulad a působíme nepříjemným zmateným dojmem. Pokud je tato řeč shodná, funguje to jako zesilovač, šíříme kolem sebe atmosféru osobnosti a zůstává po nás nádherně příjemný dojem.
“Co se odehrává vevnitř?” “Jak to promlouvá směrem ven?”
“Jak oslovit lidi beze slov?”
“Člověk musí barvy prožít, aby měl pojem o jejich velké hodnotě a síle.” J.W. Goethe
Barvy hrají v životě každého z nás naprosto nepostradatelnou roli. Každá barva v sobě snoubí jistou nezaměnitelnou energii, jíž nenalezneme nikde jinde. Stejně tak naše osobnost, naše vnitřní krása, vibruje na jistých energetických vlnách. A tyto energie jsou si velice podobné. A nevyzařujeme-li skrze svůj zevnějšek to, co je uvnitř nás, následuje blok, nesoulad, absolutní neharmonie.
Znáte ten pocit, kdy je vše na oko v pořádku, vypadáte velice dobře, ale uvnitř cítíte slovy těžko popsatelný pocit nevyrovnanosti a napětí?
Tento blok, nesoulad i neharmonie nás pak doprovázejí na každém kroku, nemůžeme se plně soustředit, nejsme sami sebou, akorát se uvnitř sami se sebou hádáme.
Barvy hrají proto naprosto nezastupitelnou roli při tvorbě osobního stylu. Barvy, které nosíte jsou mocným komunikačním nástrojem. Čím víc budete rozumět neverbálnímu jazyku barev, tím efektivněji dáte najevo kdo jste a co chcete říci. Lidé tolik podceňují vliv barev na první dojem.
Vaše jedinečná paleta barev
Tak a je na světě…naprosto jedinečná individuální paleta barev pro moji další klientku. Mám z ní jako vždy radost, je originální jako sněhová vločka. Jak jinak, vždyť každý jsme jedinečný originál - nikde na světě nenajdeš svoji kopii. Proto nemusíš napodobovat druhé, můžeš být sám/a sebou. I Tvoje osobní barvy jsou jen Tvoje, díky Tvému přirozenému vybarvení a síle vyzařování Tvé osobnosti. Tvoje paleta barev je naprosto originální, tak jako Tvůj otisk prstu. Nenech se nikdy od nikoho strčit do žádné škatulky... i v té největší krabici je již těsno a špatně se dýchá. …. pozn. tady by mělo být foto klientky nad paletkou nebo jen samotná paletka barev
To je přístup, který moji práci s barvami naprosto odlišuje. Jsem specialistkou na Individuální barevnou analýzu (Suzanne Caygill method) exkluzivní, velmi propracovanou a unikátní metodu, která odráží nejnovější trendy image poradenství ve světě a je založena výhradně na individuálním přístupu ke klientovi (je to nejvíce individuální a nejdůkladnější metoda na trhu v dnešním světě). Umožňuje mi sestavit klientovi naprosto jedinečnou a originální osobní paletu jeho nejlepších barev na míru, odpovídající jeho přirozené pigmentaci (barevnosti) pleti, rtů, oka i vlasů, s ohledem na jeho přirozený kontrast, sílu vyzařování, charisma, řeč těla a hlasu, podporující jeho přirozený styl a celou autentickou osobnost. Zvláštností této metody je, že se zcela přizpůsobuje zákazníkovi - ne naopak jako jiné metody na trhu, kde je klientovi přiřazena předem vyrobená paleta barev. Nepracuji tedy podle zažitého a jednoduchého vzorce, který se z komerčních důvodů u nás rychle rozšířil. Má z mého hlediska a zkušeností jen význam k základní orientaci v systému barev, avšak klienta strčí do omezujícího boxu - do jedné sezony ročního období. Tolikrát jsem slyšela od klientů o konzultacích, kde takto byli označeni a tam uvízli. Byli nespokojeni a neuměli to dál sami používat. Rozuměla jsem jim, protože sama jsem byla v minulosti od českých odborníků zařazena do 3 různých sezon :-), takže jsem na vlastní kůži pocítila stejnou rozpolcenost a zmatek, s kterými přicházeli klienti za mnou. Optikou skutečných profesionálů se velmi brzy ukázalo, že tato metoda je nedostačující (přesto s ní spousta poradců pracuje dodnes). Těm, kteří tímto prošli a cítí, že to není o nich a že s tím dál nedokážou sami pracovat, pomáhám vymanit se z limitujících škatulek a objevit jejich skutečnou škálu barev s novými nádhernými možnostmi, která vychází z jádra jejich osobnosti. A pak jsou ti, kteří přijdou přímo ke mně bez předešlé nedostačující zkušenosti, a ti mají výhodu nepromarněného času a financí.
Jak to tedy probíhá a co tím klient získá?
My lidé máme své vlastní barevné směsi a je důležité uvědomit si je při výběru barev. Každá směs vyjadřuje určitý psychologický efekt. Aby bylo možné určit, kterou směs osoba má, je výběr barev založen na malování podtónů pleti, rtů, očí akrylovými barvami, to poskytuje základ pro směr barev. Paleta vzniká přiřazením nejvhodnějších odstínů cca 80-100 ks látkových vzorků z velké databáze vzorků, které mám k dispozici (cca 2.500 odstínů). Barva má mnoho různých vlastností, což vyžaduje nejen odborné znalosti, ale především zkušenosti, praxi a vytrénované oko ke schopnosti rozeznat tak velký počet rozdílů. Klient ode mne obdrží dvě palety barev, jednu velkou, kde má nádherný celkový přehled o všech kategoriích barev, které jsem mu vybrala, naučí se je kombinovat a ladit tak, aby věděl, co o něm barvy vypovídají a vyjádřil svoje nitro. Vzniklé harmonie a kombinace jsou nádherné. Často mi klienti říkají, že jsem jim rozkryla svět barev, které předtím nevnímali ani ve svém okolí. Ty samé vzorky dostává navíc v jedné malé paletce, lehce přenosné, aby si sám dokázal poradit v obchodech při nákupech svého oblečení a nepotřeboval pokaždé moji asistenci (nejčastěji ji klient využívá jen při prvních nákupech, pak je skvěle vytrénován a zvládá sám :-). Vhodně vybrané odstíny mu umožní vybudovat kvalitní a maximálně kombinovatelný šatník včetně doplňků, které zde hrají významnou roli. Tato paleta barev je opravdu osobní, zcela funkční a v plné míře rozvíjí kreativitu klienta. Cílem je harmonie a důvěryhodnost. Celá osoba je viděna jako samostatný celek. Harmonie je dosaženo tím, že se opakuje to, co mají sami, ať už je to vlastní vybarvení, tvary, linie nebo síla a esence jejich osobnosti…. A co víc, ty správné barvy způsobí, že klient vypadá zdravě, s čistou pletí, oči mají jiskru, potlačí se vrásky, kruhy pod očima, únava…jsou to barvy, které klienta podporují a opravdu sluší. Úplně každý z nás má osobní barvy, které nám dávají energii a díky kterým záříme. Co víc si můžeme přát. Vždyť lidé přicházejí se silnou potřebou a touhou líbit se, vypadat krásně a mladě, občas možná i trochu sexy…
Délka této analýzy: 3-4 hodiny
V široké nabídce barev oblečení v obchodech se dnes orientují jen lidé, kteří mají barevné cítění. Navíc, intuice k výběru správných barev je u většiny lidí pohřbena pod nánosem reklamních nátlaků, módních trendů, vlivu přátel, maminky, okolí…
Konzultacemi tvorby osobního stylu a barev prošlo nejvíce klientů z řad obchodních zástupců, manažerů, majitelů firem, ale i řada těch, kteří to nepotřebovali ke své práci, ale jen pro sebe, pro svoji krásu, zvědavost, pro svoji osobnost…
_